Alium-tour op het Thomas a Kempis College

Alium-tour op het Thomas a Kempis College

De studenten hadden aangegeven belangstelling te hebben voor de keuze mogelijkheden van de leerlingen buiten de reguliere lessen. De persoonlijke keuzes die leerlingen konden maken binnen het talenonderwijs (regie op eigen leren van de leerling). School eigenheid en visie en de invloed daarvan op het geven van de kunstvakken, CKV en kunstgeschiedenis.  En tenslotte naar het vraag gestuurd onderwijs in Gymnasium +.

Na een ontvangst met lunch en Alium gebak startte ronde 1. Een informatieve gezamenlijke ronde waarin docenten van de school én leerlingen vertelden over de vele individuele keuzes binnen het leertraject van het vak Engels. Aandacht voor het Lagerhuis, model European Parliament, masterskip, hulpmentoraat, bijlesbureau, muziektheater Spaak en de YOUCEE conferentie. En omdat leren niet alleen bestaat uit luisteren maar ook uit doen, stonden de studenten ineens in een heus Lagerhuisdebat met de leerlingen.

De ronde werd afgesloten met een inkijkje in het vraaggestuurd leren en de vele projecten van Gym+

In de tweede ronde gelegenheid tot lesbezoek en individueel gesprek. Het lesaanbod bestond uit aardrijkskunde (en uitleg over de flexlessen), een Cambridge les Engels, een kunstgeschiedenisles en een gesprek over het geschiedenisonderwijs.

 

Deze website gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat u de beste mogelijke ervaring krijgt op deze website.